duminică, 19 aprilie 2009

Gânduri curate de Sfintele Paşti

E prima zi de Paşte. E seară. E linişte. Afară şi în suflete. Acum mi-am găsit echilibrul lăuntric să scriu despre minunea Învierii Domnului care ne face părtaşi la divin de fiecare dată. Am fost aseară la biserică, cum fac de ani buni. Am ascultat slujba demn. Am cântat la unison cu preoţii bucuria colosală a Învierii lui Iisus. Am răspuns zâmbind cu "Adevărat a înviat!". Lumânarea din mâna tremurândă, arzând de fericire, bunătate şi speranţă, e semnul participării la MINUNE. Minunea de acum 2009 ani. Am luat "trup şi sânge divin" şi am plecat sublim de liniştit spre casă. Unde iar am cântat Învierea lui Hristos... 
Paştele e sărbătoarea creştină cea mai importantă de peste an. E momentul în care trebuie să ne întoarcem feţele, trupurile şi gândurile mult prea păcătoase spre divin. Ne căutăm pe noi în noi înşine. De Sfintele Paşti "învăţăm" să iertăm, să uităm, să fim oameni, să ne bucurăm... Hristos a pătimit pentru ca nouă să ne fie bine. Şi noi cum răsplătim jertfa Lui? Prin ură, violenţă, vorbe grele, invidie? Paştele nu înseamnă numai drob, miel, vită, ouă roşii şi iepuraşi zburdând pe câmpii mult prea verzi. E infinit mai mult decât atât. E o stare superioară de pace interioară, de bucurie, de preţuire. Haideţi să nu-l mai limităm la nimicuri! Nu trebuie negate tradiţiile aduse de această sărbătoare, e adevărat, dar nici nu trebuie să facem marketing cu Iisus pe tarabă.
"Dumnezeu nu apare la ştiri" cântă Chirilă în cea mai recentă piesă marca Vama. Dumnezeu nu e marketing. Pe Dumnezeu nu-L găsim la ştirile infecte şi inepte de la ora 5. Poate mulţi nu-L găsesc nici în biserică. Dar cu siguranţă acolo, în sufletul lor mic şi pângărit de păcat, în credinţa lor zdruncinată, se întrezăreşte raza colosală de lumină adusă de DIVINITATE. Ascultaţi cu mare atenţie versurile melodiei, meditaţi măcar câteva clipe, imaginaţi-vă că în fiecare zi a înviat Iisus Hristos şi că în fiecare săptămână a pătimit pentru noi, efemerii muritori de rând... Bucuraţi-vă pentru că "HRISTOS A ÎNVIAT!".


Un comentariu:

catalina spunea...

Si daca as desprinde de pe cer
discul de foc al soarelui,
Pe care au curs picaturile de
sange ale Mantuitorului,
L-as tine in palme, l-as saruta,
l-as cufunda
In inima mea.
Si apoi m-as arunca in mare.
Marea lacrimilor lui Iisus
Care sa-mi spele sufletul,
Pentru a crede in IUBIRE,
A iubi SPERANTA
Si a spera in CREDINTA.